راه های پسردار شدن با تغذیه و روش های دیگر

پسردار شدن روش های گوناگونی دارد و بعضی از زوج‌های جوان علاقه‌ی بسیاری دارند که بچه اول آن‌ها پسر شود و یا حتی زوج‌هایی هستند که فرزند دختر دارند و در رویای خود یک پسربچه ناز و خوشگل را تصور می‌کنند. اقدامات زیادی برای پسردار شدن می‌شود انجام داد ازجمله رعایت رژیم غذایی مناسب، دقت در نزدیکی، نحوه‌ی ارگاسم و … که تمامی اقدامات لازم را در مقاله زیر برای شما به‌صورت کامل توضیح داده‌ایم و با رعایت نکات زیر می‌توانید شانس خود را برای پسردار شدن افزایش دهید.

راه های پسردار شدن

کروموزوم X یعنی دختر و یک کروموزوم Y یعنی پسر ‌

اکثر پستانداران دارای دو کروموزوم جنسی در هر سلول هستند. مردها دارای یک کروموزوم Y و یک کروموزوم ایکس و زن‌ها دارای دو کروموزوم ایکس هستند. در پستانداران، کروموزوم Y حاوی ژن SRY است که باعث رشد و نمو جنین به شکل یک مذکر می‌شود. کروموزوم Y انسان و پستانداران دیگر ژن‌های دیگر موردنیاز برای تولید اسپرم‌های طبیعی را نیز در بردارند. کروموزوم Y انسان حاوی ۸۶ ژن است که تنها ۲۳ پروتئین مجزا را کد می‌کند. کروموزوم ایکس بسیار بزرگ‌تر است و روی آن بیش از ۱۰۰۰ ژن شناسایی‌شده که بیشتر آن‌ها نقشی در ایجاد تفاوت بین جنس نر و ماده ندارند و پروتئین‌های مشترک را کد می‌کنند.

طبق قانون لیون در هر جنس ماده‌ای در همان دوران جنینی (بلاستوسیت) یکی از کروموزوم‌های ایکس (به ارث رسیده از پدر یا مادر) به‌صورت اتفاقی غیرفعال می‌شود، در تمام سلول‌های جنین تکثیرشده همین کروموزوم غیرفعال است و کروموزوم ایکس دیگر ژن‌ها را کد می‌کند. این کروموزوم ایکس غیرفعال Barr body نامیده می‌شود.

دفعات نزدیکی لازم برای پسر شدن جنین

اولین کاری که باید انجام دهید این است که از داروخانه یک کیت تخمک‌گذاری تهیه‌کرده و سپس زمان تخمک‌گذاری خود را تخمین بزنید. تخمک‌گذاری دارای نشانه‌های زیر است:

  •  میزان ترشحات شفاف و لزج مانند
  •  احساس درد در زیر شکم
  •  افزایش دمای بدن

یکی از نشانه‌های اولیه که خانم‌ها آن را تشخیص می‌دهند ترشحات شفاف و لزج مانند همانند سفیده‌ی تخم‌مرغ است و زمانی که این ترشحات را مشاهده کردید بدن شما در حال تخمک‌گذاری است و شما باید رابطه جنسی خود به‌منظور بارداری را انجام دهید.

به گفته متخصصان زنان و زایمان شما باید از آخرین روز قاعدگی هفت روز را سپری کنید و سپس در شب یا روز هشتم پس از قاعدگی نزدیکی (رابطه جنسی) داشته باشید و سپس هر دو روز یک‌بار رابطه جنسی منظم داشته باشید که این روند یک هفته باید به طول انجامد.

دفعات نزديكی با استفاده از کیت تخمک‌گذاری برای پسردار شدن

زنانی که نمی‌توانند زمان تخمک‌گذاری خود را مشخص کنند باید از کیت‌های مخصوص تخمک‌گذاری استفاده کنند که اگر پس از استفاده ۲ خط روی کیت افتاد زمان تخمک‌گذاری‌تان تقریباً بین ۱۲ تا ۳۶ ساعت است.

حال تعداد نزدیکی، چند بار باید باشد و از چه زمانی باید رابطه جنسی را شروع کرد؟ برای پسردار شدن از همان ۱۲ ساعت پس از دوخطه شدن کیت‌ها اقدام کنید. یک‌بار دیگر هم ۲۴ ساعت پس از رابطه جنسی اول، اقدام کنید. همین دو بار کافی است.

روش‌های تعیین جنسیت جنین قبل از بارداری

امروزه با پیشرفت علم پزشکی روش‌های زیادی برای تعیین جنسیت جنین معرفی‌شده اما هیچ‌کدام از آن‌ها روش صددرصدی نیست اما با استفاده از این روش‌ها می‌توان احتمال پسردار شدن را بالا برد. روش‌هایی مانند:

  • رژیم غذایی برای پسردار شدن
  • استفاده از لباس‌زیر راحت و پادار در آقایان
  • شستشوی واژن قبل از رابطه زناشویی
  • از طریق زمان‌بندی عادت ماهانه
  • استفاده از داروهای گیاهی و طب سنتی
  • از طریق نشان‌دار کردن گامت ها با لیزر
  • از طریق PGD – IVF

رژیم غذایی برای پسردار شدن

برای اینکه رژیم غذایی را در این رابطه شروع کنید، حداقل دو پریود ماهانه قبل از تاریخ پیش‌بینی‌شده برای باردارشدن موردنیاز است یعنی دو ماه قبل از باردارشدن رژیم غذایی شروع شود.

در رابطه با تغذیه و خوراکی‌هایی که به پسر شدن جنسیت جنین کمک می‌کند، ما آن را به دو بخش خوراکی‌های طبیعی و بخش طب سنتی تقسیم کرده‌ایم.

مواد غذایی که برای پسردار شدن باید بخوریم

  1. سعی کنید غذاهایتان را خوش‌نمک بخورید یا همراه غذا خیار شور مصرف کنید، چون‌که مصرف این دسته از غذاها با افزایش پتاسیم خون، احتمال پسر شدن جنین را بالا می‌برد.
  2. غذاهای شیرین و بدون کافئین همچون عسل، نبات و آب‌نبات به افزایش تحرک اسپرم کمک کرده و احتمال پسردار شدن را بالا می‌برد.
  3. برای پسردار شدن بهتر است از گوشت قرمز استفاده کنید و تا زمان تعیین جنسیت نوزاد گوشت سفید را از برنامه غذایی خود حذف کنید.
  4. مصرف مرتب و مداوم صبحانه می‌تواند شمارا در رسیدن به هدفتان کمک کند و در مطالعه‌ای که توسط دانشگاه آکسفورد و اکستر در انگلستان انجام شد، مشخص گردید در مادران بارداری که رژیم غذایی پر کالری دارند و به‌صورت مداوم وعده صبحانه را مصرف می‌کنند، احتمال پسردار شدن بیشتر است.
  5. اگر طبع بدنتان سرد است توصیه می‌شود این خوراکی‌ها را نیز مصرف کنید:
  6. زنجبیل، ترنجبین، مربای زردک نارگیل و غذاهایی همچون حلیم با گوشت بزغاله، قلیه با ادویه‌های گرم همچون دارچین و خولنجان، پسته، نخود آب با دارچین، زعفران و قلیه کدو و شلغم و شربت سیب، عصاره گوشت، خوراک نخود و پیاز و سیر، زرده تخم‌مرغ عسلی
  7. این مواد غذایی و خوراکی‌های زیر را نخورید:
  8. مصرف مواد غذایی مانند لبنیات، گوشت سفید، ماهی، غذاهای دریایی، پیاز، کرفس، ماءالشعیر و … به دلیل داشتن طبع سرد و ویتامین‌های مضر برای بارداری پسر در دوران قبل بارداری توصیه نمی‌شود.

میوه‌های مناسب برای پسر شدن جنین

  1. مصرف موز شانس پسردار شدن را بالا می‌برد

موز حاوی درصد بالایی از پتاسیم و مواد غذایی فوق‌العاده مقوی است و در پسر شدن جنسیت جنین تأثیر بالایی دارد و درواقع، می‌توان ادعا کرد که وجود پتاسیم در این میوه کمک می‌کند تا اسپرم مردان هم برای مدت‌زمان طولانی‌تری در رحم زنان زنده مانده و به حرکت خود به سمت تخمک ادامه دهند.

درنتیجه، عمل لقاح در بدن مادر هم با موفقیت صورت خواهد گرفت. پس به یاد داشته باشید که خوردن دو عدد موز در هرروز، قطعاً می‌تواند فرایند باروری جنین پسر در افراد را به میزان بالایی افزایش دهد.

میوه های لازم برای پسردار شدن

  1. مصرف میوه‌هایی که حاوی سدیم و پتاسیم هستند

میوه‌هایی مانند زردآلو، مرکبات، آناناس، هلو، گلابی، آلو، گیلاس، خیار، سیب، گوجه‌سبز، توت‌فرنگی، خربزه، انجیر و میوه‌هایی با طبع گرم همانند انگور، انبه و انجیر جزو خوراکی‌هایی هستند که برای پسر شدن بچه بسیار توصیه می‌شوند.

از میوه‌های خشک با پتاسیم بالا همچون انجیر خشک، خرما، برگه زردآلو، آلوبخارای خشک و کشمش برای پسردار شدن استفاده کنید.

توصیه‌های طب اسلامی و طب اسلامی در پسردار شدن

در طب اسلامی و طب سنتی توصیه‌های زیادی وجود دارد که اکثراً به مصرف مواد غذایی با طبع گرم توصیه می‌شود و از امام صادق (ع) آمده است که مصرف هندبا یعنی کاسنی مایع منی را افزایش می‌دهد و موجب تولد فرزند پسر می‌شود و فرزند خوش‌سیما، خوش‌طینت و اصلاح مزاج شده به دنیا آید. در مسائل الشیعه ج ۲۵ ص ۱۷۹ و ۱۸۱ و برخی منابع دیگر آمده است که بر تو باد خوردن کاسنی که منی را افزایش می‌دهد. فرزندان را زیاد می‌کند و مزاج و گرمی ملایمی دارد که باعث پسردار شدن می‌شود و در روایات بعدی اشاره‌شده است که کسی که می‌خواهد مالش افزوده شود و فرزندش پسر شود کاسنی زیاد بخورد.

داروهای گیاهی برای پسردار شدن

در طب سنتی مصرف مواد زیر زیاد توصیه‌شده است و در برنامه غذایی زن و شوهر باید پتاسیم، سدیم و فسفر قرار داده شود؛ مثلاً مواد غذایی زیر بسیار در پسردار شدن مفید است:

  •  حلوا خرمایی (مخلوط ارده با خرما)
  •  کاسنی
  •  کاهو (بدون سس) با سکنجبین
  •  جعفری
  •  میگو
  •  خاویار
  •  طَلع (شکوفه خرما)
  •  گَرد لقاح خرما
  •  پودر پسر: متشکل از ۳۲ نوع گیاه ازجمله ناخنک، بنفشه و ۳۰ نوع گیاه دارویی
  • معجون ۱۱۰: مقوی قوه باء و تقویت‌کننده اسپرم (همچنین مفید در زود انزالی و تقویت قوای جنسی مرد)
  •  پنج عرق گرم: شامل عرق میخک، دارچین، زنجبیل، و دو نوع عرق دیگر
  • دان فلفل: بعد از هر وعده غذایی ۲-۳ عدد باید میل شود (هم آقا، هم خانم)

عرقیات گیاهی و دم نوش برای پسردار شدن

دم‌نوش قاصدک ازجمله دم‌نوش‌هایی است که به قلیایی شدن بدن کمک کرده و احتمال پسرزایی را بیشتر می‌کند. همچنین توصیه می‌شود مادرانی که می‌خواهند جنینشان پسر باشد از چای رز ماری غافل نشوند که هم ضدالتهاب است و هم سرشار از انواع ویتامین.

استفاده از لباس‌زیر راحت و پادار در آقایان

لباس‌زیر تا حد زیادی بر میزان تولید اسپرم در آقایان تأثیر دارد و استفاده از لباس‌زیر تنگ و ناراحت‌کننده منجر به کاهش تولید اسپرم و تضعیف تولید نوزاد می‌شود پس بهتر است لباس‌زیر مردانه راحت انتخاب کنید.

شستشوی واژن قبل از رابطه زناشویی

۱ لیتر آب را با ۲ قاشق غذاخوری جوش‌شیرین به‌خوبی مخلوط کرده و درون تشتی بریزید. زنان قبل از رابطه زناشویی، درون این محلول نشسته و درون واژن خود را با آن بشوید. با این کار محیط واژن قلیایی شده و احتمال پسر باردارشدن افزایش می‌یابد. این محلول برای شما هیچ عارضه و خطری در پی نخواهد داشت. پس با خیال آسوده این روش را امتحان کنید.

این مطلب را هم مطالعه کنید: گیاهان اسپرم ساز و داروی گیاهی افزایش و تقویت اسپرم

سخن آخر

قبل از اقدام به بارداری حتماً به پزشک زنان و زایمان مراجعه کنید و با آن به‌صورت کامل مشورت کنید و مواردی که در بالا گفته شد اقداماتی است که احتمال پسر شدن جنسیت جنین را بالا می‌برد و تأثیر آن در زوج‌ها متفاوت است. در ضمن اگر زن قبل از همسر یا به همراه همسر خود به ارگاسم برسد، احتمال پسردار شدن بیشتر می‌شود و اگر مقدار مایع منی بیشتر باشد احتمال بالاتر می‌رود.

برای بالا بردن احتمال پسر شدن جنین آلت تناسلی خود را کاملاً درون واژن فشار دهید و از پوزیشن های رابطه‌ی جنسی همانند داگی و ایستاده استفاده کنید. در حالت داگی استایل کروموزوم Y زودتر به دهانه رحم می‌رسد.

 

2 نظر

  1. الناز بابایی

    سلام
    من میخوام تو بارداری سومم فرزندم پسر بشه، دو فرزند اولم دختر بوده و شوهرم علاقه زیادی به پسر داره، اگه کارهایی که گفتین انجام بدم چقدر احتمال داره فرزندم پسر بشه؟

    • با سلام
      تمام مراحلی که در بالا ذکر شد احتمال پسردار شدن را بالا میبرد و صد در صدی نیست و بهتر است قبل از اقدام به بارداری با پزشک خود مشورت کنید زیرا روش های علمی وجود داردکه پسردار شدن شما را تضمین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حاصل عبارت زیر را وارد کنید * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.