از بین بردن لکه قرمز توت فرنگی و آلبالو به چند روش از روی سطوح مختلف

یکی از دغدغه های خانم های خانه دار از بین بردن لکه قرمز توت فرنگی و آلبالو و سایر میوه‎جات از روی لباس و سایر سطوح در منزل می باشد. در این مقاله ما روش های مختلفی را برای شما معرفی کردیم تا به راحتی لکه های قرمز رنگ را پاک کنید.

 از بین بردن لکه قرمز توت فرنگی و آلبالو به چند روش از روی سطوح مختلف

جم لایف | سرویس سلامت – توت‌فرنگی و آلبالو از جمله میوه‌های خوش‌رنگ و سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند که معمولاً در فصل گرما، خوردن آن‌ها خالی از لطف نیست؛ اما شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که لباس، فرش و یا مبل شما با این میوه‌ها لکه گرفته است؛ اما جای نگرانی نیست؛ چراکه پاک کردن این لکه‌ها هم مانند پاک کردن لکه چای و یا پاک کردن خودکار از روی لباس دارای نکاتی بوده و به راحتی قابل انجام است. در این مطلب راهکارهای موثری برای از بین بردن لکه قرمز توت فرنگی و آلبالو آورده شده‌است؛ با ما همراه باشید.

از بین بردن لکه قرمز توت فرنگی و آلبالو

یک نکته مهم در رابطه با از بین بردن لکه قرمز توت فرنگی و آلبالو این است که باید هرچه سریع‌تر لکه را پاک کنید؛ هرچه زودتر دست به کار شوید و لکه را از بین ببرید، مطمئناً اثر کمتری از خود به جای خواهد گذاشت. اگر دیر بجنبید، لکه‌های آلبالو و توت فرنگی در لباس، فرش و حتی آشپزخانه شما ثابت شده و دیگر از بین بردن آن‌ها کار آسانی نیست!

از بین بردن لکه آلبالو از روی لباس

دو روش متفاوت برای از بین بردن لکه آلبالو از لباس یا پارچه شما وجود دارد.

  1. اگر آلبالو لباس شما را لکه‌دار کرد، فوراً تکه‌های میوه را از روی لباس بردارید، سپس آن قسمتی از لباس که لکه روی آن ایجاد شده را زیر آب سرد نگه دارید.
  2. یک روش مؤثر دیگر برای از بین بردن لکه‌ها این است که قبل از اینکه لباس یا پارچه را بشویید، مقداری سرکه یا آبلیمو روی محلی که لکه وجود دارد ریخته و بگذارید کاملاً سرکه یا آبلیمو به بافت پارچه نفوذ کند. سپس لباس را در ماشین لباسشویی شسته و با دمای بالا خشک کنید. در انتها لباس شسته شده را چک کنید، اگر لکه هنوز وجود دارد، مراحل را مجدداً تکرار کنید.

نکته: یک راه حل نهایی برای پاک کردن لکه‌های قرمز میوه از روی لباس وجود دارد و آن استفاده از پد پاک کننده لاک است. تجب نکنید! برای این کار ابتدا یک پد لاک پاک کن را به آرامی روی لکه ایجاد شده روی لباس بکشید؛ در نهایت یک دستمال تمیز و مرطوب روی لباس خود بکشید تا به‌طور کامل لکه پاک شود.

از بین بردن لکه توت فرنگی از روی لباس

۱. برای تمیز کردن لکه توت فرنگی، یک قاشق چای‌خوری از ماده شوینده را با یک قاشق غذاخوری سرکه در آب سرد ترکیب کرده و آن را روی لکه بگذارید و اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه روی لکه بماند.

۲. یک اسنفج برداشته و به الکل آغشته کنید و روی لکه مالش دهید تا به خوبی اثر لکه توت فرنگی از بین برود؛ در نهایت می‌توانید لباس یا پارچه را با آب معمولی شسته و آن را خشک کنید. (بهتر است زیر نور مستقیم خورشید لباس را خشک کنید.)

نکته: دقت داشته باشید که اگر لکه به‌طور کامل از بین نرفته است، لباس را خشک نکنید چون این کار باعث تثبیت لکه روی لباس شما خواهد شد.

از بین بردن لکه آلبالو و توت فرنگی از روی پوست

اگر لکه‌های به جا مانده از آلبالو و توت‌فرنگی با آب و صابون از دست شما پاک نشد، آبلیمو را امتحان کنید. دست‌های خود را با آب شسته و به خوبی خشک کنید، سپس مقداری آبلیمو به کف دست‌های خو بمالید، به گونه‌ای که کاملاً سطح دست‌های شما را بگیرد. سپس دست‌های خود را به خوبی به یکدیگر مالش دهید تا اثرات لکه‌های باقی مانده از بین برود. در انتها دست‌های خود را با آب ولرم بشویید.

از بین بردن لکه قرمز میوه از سطوح مختلف

بهترین ماده برای تمیز کردن لکه قرمز آلبالو و توت فرنگی از سطوحی مانند کفپوش و پارکت، جوش شیرین است. در ابتدا باید اجازه دهید، لکه‌ها به خوبی خشک شوند، سپس به آرامی جای لکه را با مخلوط جوش شیرین و مقداری آب تمیز کنید.

سخن آخر

میوه‌هایی مانند تمشک، آلبالو، انار، توت فرنگی، آبدار بوده و معمولاً در زمان خوردن آن‌ها لکه‌های زیادی روی لباس به جا می‌ماند. با روش‌های مؤثر ارائه شده در این مطلب، می‌توانید به راحتی این لکه‌ها را از سطوح مختلف از بین ببرید. برای مشاهده مطالب بیشتر در زمینه از بین بردن لکه به قسمت نظافت و شستوشو مراجعه کنید.

آیا شما راهکارهای مؤثر دیگری می‌شناسید؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود در این زمینه را با ما و سایر کاربران جم لایف در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حاصل عبارت زیر را وارد کنید * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.