خبر شیوع کرونا در بابل وحشت را به دل شهروندان این شهر انداخت

خبر شیوع بیماری کرونا در بابل مردم این شهر را در شوک فرو برد و با تأیید معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ۲ فرد مشکوک به ویروس کرونا در شهرستان بابل شناسایی شدند و به قرنطینه منتقل شدند.

دکتر مصطفی جوانیان

جم لایف | سرویس اخبار – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در مازندران می‌گوید: ۲ فرد مشکوک به ویروس کرونا در شهرستان بابل شناسایی شدند. دکتر مصطفی جوانیان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این دو فرد هم‌اکنون در قرنطینه قرار دارند و نمونه‌گیری از آن‌ها در حال انجام است.

خبر شیوع کرونا در بابل

دکتر مصطفی جوانیان گفت تا قبل از مشخص شدن نمونه‌گیری از این دو فرد نمی‌توان به‌طور دقیق در مورد ابتلا آن‌ها به ویروس کرونا اظهارنظر دقیقی داشت.

کرونا در بابل

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از دادن اطلاعات بیش از این در مورد بیماران مشکوک به کرونا در حوزه استحفاظی این دانشگاه خودداری کرد.

مازندران دو دانشگاه علوم پزشکی با مدیریت مجزا در بابل و ساری دارد که دانشگاه بابل منفک از دانشگاه علوم پزشکی مازندران مستقر در ساری فعالیت می‌کند.

پیش‌ازاین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرده بود که هیچ موردی از بیماری ویروسی کرونا در حوزه استحفاظی این دانشگاه مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید: کرونا در قم جان چندین نفر از شهروندان را گرفت

علائم بیماری کرونا و منشأ کرونا ویروس

با اعلام خبر کرونا در بابل از شهروندانی که علائم این بیماری را دارند خواهشمندیم به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

علائم بیماری شامل تب و گاهی مشکلات تنفسی مانند تنگی نفس، تند نفسی و گلودرد و آبریزش بینی است. اولین مبتلایان این بیماری در ووهان در بازار خوراک دریایی کار می‌کردند یا در آنجا حضور داشتند؛ ولی با توجه به گسترش بیماری در افرادی که با حیوانات در تماس نبودند سازمان بهداشت جهانی انتقال انسان به انسان را نیز مدنظر قرار داده‌است.

مثلاً منشأ ویروس‌های کرونا که درگذشته همه‌گیر شده بود، در حیوانات بود. ویروس سارس اول در خفاش شروع شد و بعد به گربه‌های ولگرد منتقل شد و بعد هم به انسان رسید. از سال ۲۰۱۴ تاکنون که ویروس مرس در خاورمیانه موجب مرگ ۸۵۸ نفر از ۲۴۹۴ بیمار مبتلا شد، از شتر به انسان رسیده بود. آخرین نوع آن، طبق تحقیقات پژوهشگران، خفاش است. البته ممکن است جانوران دیگری هم در شیوع نقشی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حاصل عبارت زیر را وارد کنید * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.