کرونا در قم جان چندین نفر از شهروندان را گرفت

بیماری کرونا در قم با تأیید رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در اولین خبر جان دو تن از شهروندان را گرفت و این خبر شوک بزرگی به مردم ایران داد و استرس و نگرانی را دوچندان کرد.

بیماری کرونا در قم 

سرویس اخبار | جم لایف – کروناویروس‌ها (نام علمی: Coronaviruses)، خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس و مرس را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه بر روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت. تاکنون هفت کروناویروس انسانی کشف‌شده است. آخرین نوع آن‌ها، در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

شیوع ویروس کرونا در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از مثبت بودن تست اولیه دو بیمار نسبت به کرونا در قم خبر داد و گفت: دو بیمارستان در قم برای مقابله با بیماری‌های ویروسی آماده‌شده است.

شیوع ویروس کرونا در قم

محمدرضا قدیر بعدازظهر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران که در محل دانشگاه علوم پزشکی قم انجام شد، بابیان اینکه طی ۴ روز گذشته شاهد گسترش بیماری‌های تنفسی در قم بودیم، گفت: طی این مدت ۲ نفر در یکی از بیمارستان‌های قم براثر بیماری تنفسی فوت کردند که امروز تست اولیه این دو فرد در مورد بیماری کرونا مثبت اعلام شد.

وی بابیان اینکه پاسخ تست دوم که مربوط به ژنتیک است هنوز اعلام‌نشده، گفت: با مردم صادق هستیم و هر مسئله‌ای را با آن‌ها در میان می‌گذاریم و به‌محض اعلام تست اول آن را اعلام کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه یک بیمارستان برای مقابله با بیماری‌های ویروسی در قم آماده‌شده است، گفت: یک بیمارستان دیگر هم در حال تخلیه است که در صورت لزوم به‌عنوان بیمارستان پشتیبان استفاده خواهد شد.

وی در ادامه از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند زیرا جای نگرانی نیست فقط موارد بهداشتی را رعایت کنند و از حضور در مراکز پرجمعیت و مسافرت‌های غیرضروری پرهیز کنند.

درمان کروناویروس

قدیر همچنین از وجود تعداد کافی ماسک تنفسی در قم خبر داد و گفت: استفاده از ماسک برای همه افراد ضروری نیست و فقط افراد مستعد و سالمند و یا مبتلایان به بیماری‌های خاص باید از ماسک استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: تقویت سیستم ایمنی بدن با طب سنتی

تعطیلی مدارس به خاطر شیوع کرونا در قم

به گزارش خبرگزاری ایرنا، امروز پنجشنبه، ۱ اسفند (۲۰ فوریه)، تمامی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سراسر استان قم «به‌منظور پیشگیری و بررسی بیشتر وضعیت استان در موضوع کرونا» تعطیل شدند.

پیش‌تر، برخی منابع از تعطیلی دوهفته‌ای این مراکز در استان قم خبر داده بودند اما خبرگزاری میزان گفته است که تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها فقط برای امروز تأییدشده است.

توصیه های دکتر قدیر برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا

دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت مردم قمی از آمدن در اماکن عمومی خودداری کنند. این بیماری مدیریت‌شده و کادر پزشکی مستقر هستند و جای نگرانی نیست.

شهروندان در صورت تب و سرفه و تنگی نفس باید مراجعه کنند و کسانی که بیماری زمینه‌ای ندارند نگران نباشند و توصیه می‌کنیم در خانه بمانند و بدون ضرورت از خانه بیرون نیایند مخصوصاً مکان‌های عمومی.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حاصل عبارت زیر را وارد کنید * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.