گیاهان اسپرم ساز و داروی گیاهی افزایش و تقویت اسپرم

گیاهان اسپرم ساز

در طب سنتی گیاهان دارویی زیادی وجود دارند که این گیاهان به گیاهان اسپرم ساز معروف هستند. مصرف این گیاهان برای درمان ناباروری مردان مفید هستند و تقویت خوبی برای سیستم تولید مثل مردان انجام می دهند.

گیاهان اسپرم ساز و داروی گیاهی افزایش و تقویت اسپرم

به یاد داشته باشید گیاهان نباید به عنوان جایگزینی برای تغییرات رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی مورد استفاده قرار گیرند. اگر تغییرات رژیم غذایی و شیوه زندگی در ابتدا صورت نگرفته باشد، بدن قادر به پاسخ و استفاده از این گیاهان نخواهد بود.

ریشه ماکا

یکی از فعالیت های اصلی ماکا، تحریک و تقویت هیپوتالاموس است که غده هیپوفیز را تنظیم می کند و به عنوان یک تونیک برای سیستم هورمون عمل می کند. هنگامی که غده هیپوفیز به طور مطلوب عمل می کند، کل سیستم غدد درون ریز متعادل می شود، زیرا غده هیپوفیز کنترل خروجی هورمون های سه غده دیگر را کنترل می کند.

گیاهان اسپرم ساز - ریشه ماکا

در یک مطالعه انسانی از ۹ مرد که به مدت ۴ ماه با دوزهای ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی گرم در روز مورد آزمایش قرار گرفتند، مشاهده شد قوای جنسی افزایش یافته است. همچنین مطالعات روی این گیاه اسپرم ساز نشان داد، ریشه ماکا تعداد اسپرم، تحرک اسپرم و سطح DHEA نیز بالاتر برده است. علاوه بر این موجب کاهش اضطراب و استرس، کاهش فشار خون، متعادل کردن سطح آهن و افزایش آندروژن های آدرنال نیز می شود. این گیاه اسپرم ساز همچنین موجب تقویت تیروئید، افزایش انرژی، استقامت و بهبود فعالیت ذهنی می شود.

میوه خارخاسک یاتریبولوس

خارخاسک جزو یکی از گیاهان اسپرم ساز است و هنگامی که با تغذیه مناسب و ورزش همراه باشد، می تواند در افزایش تعداد اسپرم، تحرک و مورفولوژی موثر باشد. قسمت اصلی خارخسک، که به باروری مردان کمک می کند، ترکیبی است که به نام پروتوودوسین شناخته می شود. این مولفه سطح DHEA را در بدن مرد افزایش می دهد. در مردان مبتلا به ED، مشخص شده است که سطح DHEA کم است.

گیاه خارخاسک - گیاهان اسپرم ساز

برخی مطالعات نشان داده اند که پروتوودیوسین، استخراج شده از خارخسک، سطح DHEA طبیعی را که برای نعوظ مناسب لازم است، افزایش می دهد. افزایش میل جنسی در هنگام استفاده از این گیاه توسط مردان و زنان گزارش شده است.
سیر یکی از گیاهان اسپرم ساز است و به عنوان یک داروی افزایش قوای جنسی طبیعی عمل می کند و تولید اسپرم و استقامت اسپرم را افزایش می دهد.

مطالعه ای در بلغارستان که در سال ۱۹۹۸ انجام شد در مورد گیاهان اسپرم ساز ، نشان داد که برای زوج های مبتلا به آنتی بادی های ضداسپرم (زمانی که سیستم ایمنی به سلول های اسپرم حمله می کند) که خارخسک مصرف کرده اند، با ۶۱٪ افزایش باروری همراه بوده است. خارخسک یکی از بهترین میوه ها و گیاهان اسپرم ساز برای تقویت قوای جنسی مردانه است.

ریشه جنسینگ آمریکایی

یکی دیگر از گیاهان اسپرم ساز جنسینگ آمریکایی میباشد. این ریشه دلچسب یکی از بهترین تونیکهای جنسی مردانه است. مشاهدات بالینی نشان می دهد جینسنگ آمریکایی برای تقویت میل جنسی سالم، درمان اختلال نعوظ و افزایش عملکرد جنسی مردان موثر است و به عنوان یک گیاه اسپرم ساز معروف است.

ریشه جنسینگ امریکایی- گیاهان اسپرم ساز

جینسنگ آمریکایی در مقایسه با جینسنگ آسیایی باعث تحریک بیش از حد سیستم عصبی نمی شود، بلکه پشتیبانی نرم و ملایم و عمیق و مغذی را برای سیستم عصبی فراهم می کند. جینسنگ آمریکایی برای تقویت سیستم ایمنی عالی بوده و همچنین موجب تقویت محور HPA (هیپوتالاموس-هیپوفیز-آدرنال) می شود. محور HPA برای تعادل مناسب هورمونی، مدیریت استرس و قدرت سیستم ایمنی حیاتی است.

نخل اره ای

نخل اره ای حاوی انواع اسید های چرب ضروری است که شامل اسید لوریک، اسید کاپریک و اسید اولئیک است. همچنین مقدار زیادی فیتوسترول دارد. تمام این ترکیبات به افزایش تولید اسپرم و حجم مایع منی کمک می کنند.

نخل اره ای - گیاهان اسپرم ساز

مصرف این ویتامین و مکمل های گیاهی می توانند به افزایش حجم اسپرم و تولید اسپرم کمک کنند، لذا موجب افزایش میل جنسی و همچنین افزایش شانس باروری می شوند. با این حال، مانند تمام مکمل ها، در اینجا نیز احتیاط کنید. قبل از اینکه این مکمل ها را امتحان کنید، به پزشک متخصص مراجعه کنید به خصوص اگر برای بیماری های مزمن دارو مصرف می کنید.

دانه کدو تنبل

دانه های کدو تنبل شامل مقادیر قابل توجهی از روی است، که می تواند تعداد اسپرم ها و تستوسترون را افزایش دهد.
دانه کدو تنبل با داشتن اسیدهای چرب امگا ۳ می تواند عملکرد جنسی را افزایش داده و جریان خون به اندام های تولید مثلی را تحریک کند. کمبود روی باعث کاهش سطح تستوسترون در برخی از مردان می شود. غذاهای حاوی روی عبارتند از خرچنگ، بوقلمون و بره.

سیر

سیر جزو یکی از قویترین گیاهان اسپرم ساز است و به عنوان یک داروی افزایش قوای جنسی طبیعی عمل می کند و تولید اسپرم را افزایش می دهد.

سیر جزو یکی از قویترین گیاهان اسپرم ساز است
سیر جزو یکی از قویترین گیاهان اسپرم ساز است

این گیاه شامل ترکیبی به نام آلیسین است که استقامت اسپرم را افزایش می دهد و همچنین گردش خون را بهبود می بخشد. علاوه بر این، سلنیوم معدنی در سیر، باعث افزایش تحرک اسپرم می شود.

 

نکته آخر:

این نکته را ذکر کنم که هیچوقت گیاهان دارویی نباید جایگزین رژیم غذایی و باعث تغییر سبک زندگی شما شود. به همین خاطر مصرف این گیاهان اسپرم ساز باید در حد اعتدال مصرف گردند. این گیاهان اسپرم ساز ممکن است برای افرادی که از تعداد کم اسپرم، تحرک اسپرم ضعیف، مورفولوژی اسپرم ضعیف، میل جنسی کم، استرس و یا اختلال عملکرد جنسی فیزیکی رنج می برند بسیار مفید باشد.

مجله جم لایف

3 نظر

  1. درود بر شما
    با سپاس از مطالب مفيد شما بزرگواران
    خواهش مند است نحوه مصرف و ميزان مصرف را توضيح دهيد
    با نهايت احترام

    • با سلام
      به زودی مقاله ای در رابطه با میزان و چگونگی مصرف بازگذاری خواهد شد.

  2. امید حقیقی

    از مطلب عالیتون ممنونم.
    واقعا عالی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حاصل عبارت زیر را وارد کنید * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.