از فواید و خواص عسل برای کاهش وزن و مضرات آن بیشتر بدانیم

جم لایف | سرویس سلامت – فواید و خواص عسل برای کاهش وزن و بیشتر به رژیم‌های کاهش وزن مربوط می‌شود. اگر شما در حال تلاش برای از دست دادن وزن هستید، عسل می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

از فواید و خواص عسل برای کاهش وزن و مضرات آن بیشتر بدانیم

ماقبل از اینکه در مورد مزایا و خواص عسل در مورد کاهش وزن توضیح دهیم به برخی از نگرانی‌هایی که شما نسبت به عسل دارید پاسخ می‌دهیم.

بسیاری از مردم می‌پرسند:

  • آیا عسل یک نوع شکر نیست؟
  •  آیا به افزایش وزن کمک نمی‌کند؟
  • آیا کالری موجود در عسل باعث بی‌نتیجه شدن ورزش و رژیم‌های غذایی نمی‌شود؟

ما در پاسخ به سؤال آن‌ها باید ذکر کنیم که عسل حاوی قند است. بااین‌حال، برخلاف شکر تصفیه‌شده، عسل به‌جز قند، حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید است. شکر سفید و شکر قهوه‌ای تصفیه‌شده که مردم اغلب برای شیرین کردن غذا استفاده می‌کنند، منبع کالری خالی هستند که بدان معناست که هیچ مزیتی برای خوردن آن‌ها وجود ندارد.

به‌طورمعمول، بدن برای هضم شکر، ویتامین‌ها و مواد معدنی ذخیره‌شده در بدن را استفاده می‌کند که از بسیاری از مواد مغذی ضروری بدن استفاده می‌شود. این مواد مغذی برای حل کردن چربی‌ها و کلسترول ضروری هستند، بنابراین مصرف شکر خالص تا حدی بی‌معناست؛ بنابراین، هنگامی‌که شما بیش‌ازحد شکر و قند استفاده کنید، به خاطر کمبود ویتامین و مواد معدنی دچار افزایش وزن می‌شوید اما عسل چون حاوی این املاح و ویتامین‌ها است به شما در کاهش وزن کمک می‌کند.

عسل حاوی مواد مغذی مانند پروتئین، آب، انرژی، فیبر، قند و ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف و حاوی مواد معدنی مانند آهن، سدیم، پتاسیم، فسفر، روی و کلسیم است. عسل یک منبع خوب ویتامین است که شامل فولات، نیاسین، ریبوفلاوین، ویتامین C و ویتامین B6 می‌باشد.

برای افرادی که دارای اضافه‌وزن هستند، عسل نه‌تنها خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد، بلکه باعث کاهش وزن نیز می‌شود. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که مصرف عسل ممکن است در کاهش سطح کلسترول در مقایسه با قند کمک کند.

خواص عسل برای کاهش وزن

در منابع معتبر پزشکی مزایای زیادی از عسل در مورد کاهش وزن ذکرشده است و خواص عسل برای کاهش وزن بسیار زیاد است.

عسل و آب گرم

میزان کالری اضافه استفاده‌شده معمولاً به‌صورت چربی در بدن ذخیره می‌شود اما عسل قادر است این چربی را در بدن از بین ببرد. عسل سطح HDL یا کلسترول خوب بدن را افزایش می‌دهد و همچنین برای فشارخون و بیماری قلبی عروقی مفید است و این بدان معناست که شما می‌توانید زندگی فعال‌تر و سالم را به ارمغان بیاورید.

تحقیقات نشان داده است که نوشیدن حدود یک قاشق غذاخوری عسل با یک لیوان آب گرم می‌تواند چربی بدن شمارا کاهش دهد. این یکی از از فواید و خواص عسل برای کاهش وزن است.

عسل و آبلیمو

مصرف عسل با آب گرم و آبلیمو می‌تواند در کاهش وزن کمک کند و بسیاری از مردم، از این نوشیدنی برای چربی سوزی و کاهش وزن استفاده می‌کنند.

 در عسل، ۲۲ آمینواسید و تعدادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ارزشمند که بسیاری از آن‌ها برای متابولیسم بدن مفید هستند وجود دارد و با تنظیم متابولیسم بدن، چربی به انرژی قابل استفاده تبدیل می‌شود و سلامت کلی بهبود می‌یابد.

آب‌لیمو در این مخلوط با ویتامین C (همچنین اسید آسکوربیک شناخته می‌شود) مخلوط می‌شود که عملکرد کبد و متابولیسم چربی را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، آب‌لیمو عملکرد گلوتاتیون را افزایش می‌دهد که یک آنتی‌اکسیدان کلیدی برای سم‌زدایی و لاغری سریع است.

این اکسیر، اگر یک‌بار در روز استفاده شود، می‌تواند نتایج خوبی را به شما بدهد، از قدرت‌های کاهش وزن آب‌لیمو با اثرات تحریک‌کننده متابولیسم عسل غافل نشوید.

عسل و دارچین

یکی دیگر از دستورالعمل‌های محبوب، ترکیب دارچین و عسل با آب گرم است. تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که مصرف دارچین برای کاهش وزن مفید است.

یک قاشق غذاخوری پودر دارچین را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک فنجان آب گرم مخلوط‌کنید. این ترکیبات را کاملاً مخلوط‌کنید و با معده خالی بخورید.

بهبود هضم

عسل هضم شمارا بهبود می‌بخشد و می‌تواند در کاهش وزن استاتیکی در سیستم گوارش شما کمک کند؛ بنابراین، عسل را می‌توان پس از شام مصرف کرد، به‌ویژه پس از مصرف یک وعده غذایی حتماً عسل میل کنید.

جایگزین شکر

عسل یک جایگزین مناسب برای شکر است و از آن می‌توان در نوشیدنی‌های مختلف مانند آب، چای و شربت آبلیمو استفاده کرد. در میان اقلام غذایی دیگر، می‌توان آن را در دسر ها و پنکیک به‌جای شکر استفاده کرد.

 

بیشتر بدانید: خواص سرکه سیب برای لاغری و مضرات آن

 

سخن آخر:

در مقاله بالا برای شما خواص عسل برای کاهش وزن و مضرات عسل را توضیح دادیم و بسیاری از مردم مصرف غذای خود را کاهش می‌دهند تا وزنشان کاهش یابد، اما این عمل بالقوه خطرناک است. اگر غذای کافی مصرف نکنید که راه اصلی دریافت کالری، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر است، سیستم ایمنی بدن شما ضعیف می‌شود.

برنامه کاهش وزن شما باید به کاهش مصرف کالری تمرکز کند، نه اینکه مصرف کالری را متوقف کند. علاوه بر این، شما همچنین باید مصرف کالری‌های روزانه خود را از طریق ورزش منظم، افزایش دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حاصل عبارت زیر را وارد کنید * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.